Εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικών διαδικασιών στην περιβαλλοντική αγωγή

Εξάμηνο
Β'
Μάθημα
Επιλογής
Πιστωτικές μονάδες ECTS
3
Περιγραφή

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ειδίκευσης γενικών γνώσεων

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Όχι

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

Ελληνική          

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων

Το μάθημα εισάγει τους φοιτητές/τριες σε σύγχρονα θέματα εκπαιδευτικής αξιολόγησης  και ειδικότερα στην περιβαλλοντική αγωγή.

Καλύπτει σύντομα το μεγάλο εύρος τομέων που περιέχονται στην εκπαιδευτική αξιολόγηση και δίνει παραδείγματα εφαρμογής στην πράξη.

Περιλαμβάνει την παρουσίαση όλων των μορφών αξιολόγησης που συναντώνται σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική αξιολόγηση, την εισαγωγή στις θεωρίες αξιολόγησης, το θεωρητικό πλαίσιο που τις διέπει και το υπόβαθρο που στηρίζονται.

Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος είναι:

Η αποσαφήνιση των όρων και των διαστάσεων της αξιολόγησης (π.χ. εσωτερική-εξωτερική αξιολόγηση, αξιολόγηση μαθητή, αξιολόγηση έργου, αξιολόγηση εκπαιδευτικού κλπ.),

Η παρουσίαση των βασικών θεωρητικών μοντέλων και τύπων αξιολόγησης,

Η κατανόηση των σύγχρονων τάσεων στην εκπαιδευτική αξιολόγηση, και

H απόκτηση γνώσεων για αποτελεσματική σχεδίαση και εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης στην εκπαίδευση.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών 
  • Λήψη αποφάσεων
  • Αυτόνομη εργασία 
  • Ομαδική εργασία

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Εισαγωγή στη θεωρία της αξιολόγησης
  • Βασικές αρχές αξιολόγησης
  • Αντικείμενα, σκοποί και κριτήρια αξιολόγησης
  • Βασικοί τύποι και λειτουργίες αξιολόγησης
  • Μοντέλα αξιολόγησης
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού
  • Αξιολόγηση μαθητή
  • Αξιολόγηση της μάθησης
  • Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ

Πρόσωπο με πρόσωπο διδασκαλία, συζήτηση, εξ αποστάσεως διδασκαλία

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Παρουσιάσεις με μορφή PowerPoint, Χρήση του e-class και του διαδικτύου για μελέτη επιπλέον εκπαιδευτικού υλικού, Ηλεκτρονική επικοινωνία με τους φοιτητές

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Δραστηριότητα

Διαλέξεις

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου: 26

Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου: 21

Εκπόνηση μελέτης (project) ή Συγγραφή εργασίας

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου: 25

Εκπαιδευτικές επισκέψεις Εξετάσεις

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου: 3

 

Σύνολο Μαθήματος: 75

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Γραπτή εργασία & Συμπερασματική αξιολόγηση στο τέλος του εξαμήνου με  ερωτήσεις σύντομης απάντησης ή/και πολλαπλής επιλογής.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Καψάλης, Α., & Χανιωτάκης, Ν. (2011). Εκπαιδευτική αξιολόγηση. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη
  • Ντολιοπούλου, E., & Γουργιώτου, E. (2008). Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση με έμφαση στην προσχολική. Αθήνα: Gutenberg. έκδοση 1993).